onsdag 19 oktober 2011

Födelsedags ångest redan!?

vet det är så här!
blir lite depp innan det så är det fasen varje år nu.

fattar ej men det är för jag ej kännt kanske någonsin att jag blivit riktigt firad,uppskattad jag har ej det.
ja inte så många gånger kommer skriva om dem få gånger jag kännt det varit min dag och tom blivit rörd.
jag har ej haft kalas någonsin.ni vet såna för vänner sånt menar jag nu
 inte ens som barn på riktigt ni vet med vänner och allt det där.
bara familjen inga vänner inget sånt.familjen som inte ens bryr sig liksom sånt där äsch vi firar ej får du fyller ej något spec i allafall.
så det är inget att fira.
min mormor vart sjuk när jag fyllde 10år så hon dog dagen efter jag fyllde år det minns jag förevigt det gör ont det var ej hennes mening men det gör så ont för min mor minns hennes döds dag men tom glömmer min födelsedag.

förra året valde jag ha min födelsedag vid samhain det var det bästa jag varit med om
jag hade goda vänner här då.
nu längtar jag efter den känslan igen det vi kände det vi såg och upplevde då.så jag vill oxå ha som då
ha fest jätte fest ungefär
ha massa folk här som firar och är glada det som hade varit toppen hade varit att få alla dessutom att klä ut sig det är såååå skoj anser jag.

det kanske kan ge mig något som jag saknade som liten..
alla åren efter mormor dog att minnas det.
så iår blir det lugnt för
dessvärre så kommer ej folk komma hit.
och det är lite väl sent tänkt.

sen är det vissa som ej kan komma av andra andledningar
och sånt är livet.
allt har en mening.så då blir jag ensammen med min ängel och våra djur.

så jag vet ju vilka som komma ska får se fram emot det helt enkelt.om dem som var här förra året andligen kommer i år igen så kommer det bli liv här.
trots jag ej kan alltid se dem så vet jag fasten jag vet och känner dem så är saknaden stor.
att sakna någon som man ej träffat i detta livet kan det ens vara möjligt? jo det är det.

jag vill bara gråta för att släppa ut saknaden och den kärleken som finns där för dem som ej är här i jordelivet det är mitt stora problem jag känner för starkt för livet och dem jag håller kär.
den familjen den kärlek man förtjänar utan gnäll eller klagomål utan att känna man aldrig dugit till.
att få vara den man är och tillräcklig att man räcker till.har ajg ej någonsin upplevt.inte heller att
inte behöva ändra sig eller jobba så hårt för att få uppskattning som det våre en sjuk tävling jag äger det jag äger detta.sjukt.

att ej duga vara tillräcklig och tillräckligt söt god duktig mm.nej man är den missbildade man är den som har defekter som föddes oönskad och oälskad , hatad.
det jag ej kännt jag gör dvs duger som jag är fasten jag gjort massor så har man ofast blivit som något svart får
den som ska ta skiten i familjen.
den som är uppfinnar jocke som är taxin.
så har jag fått vara hela tiden.

så känns det mer.
packåsnan som försökte passa in.

vänner få men hellre vänner få än vänner som är oärliga och idioter tänker jag. ;) asg

man lär ej känna mig för det är läskigt hon ser så mycket och kan så mycket.
kanske mitt problem att jag går ut med att vara jag om jag ändå våre mer normal?!
kanske ska låtsas vara en svensson eller en lyx brutta som sminkar sig lite mkt och har värsta kläderna.
jag har med snygga kläder jag klär mig inte spec anvorlundare bara för jag är TJOCK..

folk backar för dem skräms då dem ser min blick hon ser och hon vet hon kan hon är en gammal själ.
jag ser igenom folk men jag gör ej det med flit.

en del dras till en för dem lär sig något andra dem backar.pga rädsla.
så hur då kunna lära känna mig om man möts med rädsla och okunnighet.

det är väl mitt problem
jag förlorar många vänner när dem ser oj jag vågar ej vara så här nära.det är lsäkigt.
för dem är så rädda för mig för jag ser och känner så mycket.
jag älskar alla människor och det är konstigt för dem?
det är läskigt jag är läskig ni vet.

så få gånger har folk firat mig min dag det har ej varit bara familj då utan att jag firat med vänner.
det är väl oväsentligt att fira henne ,det har ingen betydelse.
det är bara hon.

en minnes värd födelsedag var när en kille sjöng för mig
det var det vackraste någon gjort för mig han ropade mitt namn han var verkligen så rar,en stor förälskelse vi nog hade där en vacker saga pg som nu är endast minnen men som då betydde världen för mig så tack för det för evigt din puma girl ;) <3

en annan var då jag fick hänga med en go vän till hennes familjs halloween fest
härligt barnlsigt att äta den där maten och vara där det var en bra födelsedag det. :)

sen den förra året då på samhain.tack ni som var med på den dagen och långa kvällen. ;) <3

sen var det en annan med ett par goda vänner detta var innan halloween festen tack för det ni rörde mig till tårar för ingen har firat mig så innan.

sen var det min ängel som fixade pannkaksfrukost till mig hahaha det var så otroligt gulligt. ;) <3

sen var det den gången min ängel firade mig med frukost lunch middag ute på stan med bio och fika jisses vad jag hade magknip efter den dagen.

eller den dagen min ängel firade mig hemma en hel dag med massage och presenter ballonger confetti flera kort och flera överraskningar en hel dag lång. <3

så några gånger har jag dock blivit firad och kännt det var min dag men det är så få av alla dessa år.

hon som ej är värd att fira
japps hon som med har känslor som med vill känna sig spec en dag om året åtminstone den dagen hon fyller år kan tänkas.

men jag får väl inse det blir som en vanlig vardag och inget mer än så denna gången med..
oh vad ont det gör att känna sig så ensammen för ni från andevärlden kan ej närvara.

så födelsedags ångest och ledsen för jag vill väl ej bli ett år äldre och känna det ej händer något evigt väntande
på massa som
på den där flytten
på att få byta efternamn,namn det kostar pengar det med
på att få en ny gadd igen
på att få råd med något av detta plus ta och göra en sak jag fasar för en operation.
inget allvarigt bara för min egen skull det kommer kosta vill ej gå in på vad det är men det är för jag ska må bättre..

så livet suger fett vissa dagar vissa stunder.
men det är mitt liv vill ej byta bort det mot något annat men

jag tror jag ska fira min födelsedag i samhain i år igen
känns helt rätt

ja visst det kanske är någon som firar en eller inte men jag ska bjuda på en jätte fest
för dem jag saknar som fasen
dem kommer komma
om jag får en sån fin present jag fick förra året hela den dagen och kvällen var en underbar gåva som jag kommer leva länge på. och ha kvar i mitt minne samt hjärta.

om jag får en sån dag ,kväll
så skulle jag bli super lycklig eller få ett besked om flytt att det är bra eller att jag är helt frisk jag ber ej om särskilt mycket. ;)

jag vill oxå ha bättre hälsa
det är ej så mycket begärt att få ha levt ett sånt intensivt liv och fått vara med om så mycket.
blivit så sårad av personer nära en som ej nära en.
allt få ha sett varit utsatt för så mycket smärta att veta hur det är i helvetet
för många gånger typ.
visst det finnes inget sådant men jag vet det nu om det hade funnits.

det är ingen gnäll det är inget tyck synd om mig eller för att få uppmärksamhet.

jag önskar bara så lite som blir så mycket för mig.
jag har fått några födelsedagar som folk velat fira mig som verjligen älskat mig visat mig uppskattning.så jag får vara glad för det.

men om jag kan få något av detta lilla jag begär.

så jag kan orka hjälpa andra så jag kan orka hjälpa och göra det jag gör därför ber jag om detta.

tack alla ni som skickat små presenter i vardagen bokstavligen och allt ni gett mig.
då jag varit nere mm.tack för det.
det har varit som alla födelsedagar jag ej blivit firad på.
låter som jag skriver farväl i varje inlägg men det är för jag är så glad verkligen.
och tacksam.
för jag har er.

jag skriver oxå ett farväl det är helt rätt
för nu ska jag låta något gammalt dö som jag skrev i skuggtiden inlägget.

för nu börjar vi ett nytt år snart
i samhain/halloween/alla helgona tiden.

då börjar vi om.

så tack ni som förgyller min dag
med saker som ni vill ge mig.

jag hoppas det jag gör hjälper er och jag finns där

som den ängeln jag är

hon som föll från himmlen för att hjälpa andra behöver oxå
få lite anderum och uppskattning då och då
så på samhain fyller jag år låter kanske ej så bra men det är bra för mig
för då börjar jag om
och det är ingen bättre start på det och lämna saker bakom sig som är dåliga och få fira med dem från sjlöan som kommer för min skull.




till er och mig själv lite regnbågs kärlek i form av underbara rosor

             kram och all min kärlek Selene den vita mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar