onsdag 12 oktober 2011

Full blood moon esbat!



Japp idag strålar hon över oss igen vår käre vän!
vår Diana i all sin glans
fullmånen som oxå går under så många andra namn som blod måne/jaktmåne för det är ju jakt tider och en del själar återvänder hem igen vilket jag tycker är fruktansvärt men blodmåne det är och jakt så visar hon det i sin granna färg som ska vara lite blodröd orange.

så ikväll ska denna häxan gudinnan göra en mån ritual och måne vatten
jag om min måne hund! ;)
vi kommer nog niga och dansa till Selene ikväll med! :) underbart.
sen ska jag sitta och meditera en stund. behöver det och passa ta lite måne kraft Luna kraft helt enkelt.

tända en hel del ljus kanske en brasa det märks.börjar ju bli lite kallt annars tar jag en massa ljus som en värme källa kan funka det med.

inser att frosten närmar sig måste ta tag i trädgården rädda lite växter undna frosten som kanske håller ett år till genom att få bo inne eller i ett garage. :)

magiska mån kramar till er
ha en mystiks magisk kväll

Selene Mångudinnan

6 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du fick en underbar esbat! ;)

    Kramar och Var Välsignad!

    SvaraRadera
  2. Vill bara skicka en kram :)
    Önskar dig en underbar fullmåne kväll

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du hade en fantastisk ritual under månens vackra ljus! :)
    Kraamar

    SvaraRadera
  4. Ariadna Tack och jag hoppas du med haft det! ;) kramar och måneljus och brus din väg selene

    SvaraRadera
  5. korpöga tack sötisen en stor kram tillbaka till dig fina och hoppas du med haft det

    SvaraRadera
  6. Miiiin Tack tack sötisen det var den verkligen.och jag hoppas din med var så! kramar

    SvaraRadera