torsdag 27 oktober 2011

samhain meditationen igår.



var helt underbar.
jag såg en hel del och fick med mig en hel del nyttigheter för mig själv och andra.

såg lite djur och en vacker fjäril allaförmedlade en hel del till mig.

såg en liten tomte. :) hahaha så himlans go och sötis.

sen i slutet så
träffade på Pan , Crone ja jag vill nig säga det var hon en äldre kvinna så mäktig.

Den ståd i en glänt mellan en skog runt omkring
dem tittade mot mig det behövdes liksom ej mer.
Hon drog sig undan in i skuggan och försvann hon denna kloka äldre gudinna.

sen så sprang Pan sin väg i brådska.

ja jag såg dem vi iaktog varandra tror vi ej behövdes mer än så då för jag avslutade meditationen kort därefter så det kändes inte som vi hann mer.

detta var i slutet vi hade redan haft en låång meditation.så det kändes ej så lägligt att gå fram att prata.
men deras närvaro är helt klart med mig än.

gjorde lite videos den kvällen och det kändes som dem påverkat mig helt klart och meditationen även ritualen jag hade med min goa vän.

nu känner jag mig renad och förnyad fått nya kraft och verkligen jag lämnade saker bakom mig.

gjorde lite önskningar för nya året och mål så det kändes bra.
nu är det bara att full följa dem.
och det är ej egoistiska mål visst jag tänker för ofta på andra men det gjorde jag samtidigt som jag tänkte på mig själv i dessa önskningar och mål.

ska bli skoj att sätta igång med dem sen. :) ,se dem bli sanna.
tror inte magin eller ritualer gör dem blir uppfyllda det sätter bara igång en kula som ska följa mig rullandes vid min sida då jag ser till det går i uppfyllese.

för allt ligger hos mig även om ritualen ska hjälpa mig med kanske att det går tom fortare?! ;)ja jag vill tro så och känner så..

när jag och min vän gör ritualer eller mediterar det blir så intensivt och kraftfullt.

vi gjorde en ritual för vår skull många år sen och den gick i uppfyllese veckorna efteråt.
det vr ej själviskt utan vi satte igån en kula soms kulle rulla in detta snabbare för oss.
då någon gjort orätt så satte vi igång en process och den avlslutades snabbt sen.

nej nu ska jag fånga dage med förnyad kraft och inspiration kanske man får något gjort med.

ha en magisk dag

Selene den vita mångudinnan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar