fredag 7 oktober 2011

Lite tankar samt nyheter och planer denna häxan har.

pg flera häxspeglar.

Tänkte efter helgen varit sätta igång med mer häxspeglar vart super nöjd med den jag gjorde senast.

bilder kommer väl i någon blogg. ;)
Men hinner ej lägga in kort på något nu.
tänkte ladda speglarna vid nästa fullmåne göra nån ritual och så klart en skvätt av den kraftfulla mån vattet jag gjoride då det var en super måne tidigare i år.

det är lite coola saker jag ser fram emot.

ska föra en anvorlundare till mig själv eller två fnissar. ;)

men målar dem efter önske mål
så hör av er om ni är intresserade av en spegel gör alla storlekar.
nu körde jag vanliga med stoor ram och liten spegel i.
dem är vita från orginalet men görs om.
kan göra egna med då jag har massa speglar hemma i olika storlekar samt pigtittare.

möbler krukor ljuslyktor mm häx prylar och alldagliga ting

matrielet kan vara i trä betong gips tyg allt kan denan häxan fixa till vad är ni sugna på?
titta in min blogg http://thewhisperingangels.blogg.se/ där lägger jag ut bilder har copyrigt på dem så jg äger dem och vill ej sprida dem överallt så vänligen respektera det.

funderar hur fasen man kan hindra folk att ta ens kort eller saker man gjort ex jag har nu gjort
häxspegeln
häxdojan
mina ängel vingar som så småningom sk vara min butiks saker som jag hoppas få upp i större skala
ex (går ej att jämföra men nu drar vi ett ex.) som agora har sin stämpel på saker (men jag ser folk som gör former avgjutningar på deras saker med o dem säljs hej villt på tradera ingen verkar reagare.sen säljer aknske folk dem som betong eller gips figurer själva o tjänar pengar på agora saker!? :S hur fan kan man göra så?
men hur ska jag hindra att det jag gör inte någon annan tar eller ex någon gör en form på mina vingar jag säljer sen ser jag den formen på tradera?! så andra kan avgjuta mina vingar o sälja ddem sen med.
ja då skulle jag väl åka upp till den som säljer det o stämma skiten ur den personen! ;) för jag vill ej att folk ska ta det som är mitt som jag jobbat hårt för.även om jag sätter en stämpel under saken så om man gjuter av en sak så speöar det ju ingen roll stämplen syns ju ej då ser man ej vem som äger den så att säga.men om man ristar in ett tecken typ mitt förnamn bokstaven någonstanns på vingen där den syns så om nån gjuter av den måste det ej gå för därstår ju mitt namn så då gör dem fel och då kan jag stämam dem eller?

det är ej om pengar det är om vad man INTE gör mot andra.jag har jobbat hårt med min konst och det är inget jag tänker folk ska copycat av mig.
spec då alla är konkurenter då dem säljer saker.
så undrar jg hur kan jag vara säker på det jag säljer inte kopieras av och någon annan vinner på det innan jag hunnit ta mig dit?
så jag kanske ej ska visa bilder på sakerna förens jag har ett företag på riktgit är igång den dagen närmar sig känns som så.

men tråkigt jag jobbar så hårt för att ta fram saker o egna saker så vill man samtidigt sälja saker man gör men är rädd att folk ska göra nåt av det jag nämde.

jag jobbar länge lägger kraft eneergi på det det är inte lätt att få fram egna vingar av lera som ser verkliga ut.
som ska bli en sak man kan använda varje dag.


jag har en person jag beundrade mkt.
som började göra saker och gick runt o sålde dem genom dörr knakning
så småningom så vilel fler ha hans saker och han fick flytta ofta och fick tillsut ett kontrackt med Själva Disney
det är en konstnär som kom från italen för att bo i Sverige.
som började så.
idag kan man ej göra så för så fort folk ser aha den där iden tar jag nej det får du ej för den var min.det skiter väl dem i.

så tror jag dessvärre folk är ,detta pengakåta.
men den konstnärens hårda jobbande kämpande att komma någonstanns det är fantastiskt att se utveckling jobba hemifrån sen ha en stor fabrik i slut ändan och få sälja sina saker utomlands med. :)

jag hade en syn för några år sen i gymnasiet som jag såg detta ska vi göra min vänner garvade till mig jag bara vigör det.nu garvar dem fan inte mer då detta var något någon annan kom på från mellan 5-8år senare.så jag kan saker och vet saker så är det bara..
hade säkert haft en del pengar i handen om jag gjort planen i verket redan då.
men allt hndlar ej om pengar o jag valde gå en lång väg hade ju suttit fint nu med dem pengarna får bara helt enkelt jobba lite hårdare antar jag. ;)

det är så det ska vara ärligt fin historia om jag åter går till den jag ser upp till.
jag måste flytta för jag får efter frågan på saker mer o mer.jag har massa matrial men ej platsen.
och folk upptäcker mer o mer vad jag kan göra för dem då det gäller rådgivning med.

men att sitta jobba i flera dagar o timmar veckor för att ta fram något bra
som mina charmbags dem är från min Anna det är ovärderligt alla kan göra såna men jag kan ej gå ut med hur jag gör mina det vill hon ej heller. ;) ska göra någon vacker etikett att hänga på dem där hennes kort är med på och kanske tom ett på mig i liknande kläder. ;)
Hon hjälpte folk med folk kom till henne så är det för mig med nu folk kommer till mig dem köper charmbags av mig och skyddstrutar.
så vill jag som hon med förändra folk hjälpa dem.hoppas jag kan dt då hon gjorde det så bra o var så mkt kunnigare jg har bara typ börjat nervöst men hon axlar över detta till mig det känns väl ok då.har hennes son med mig dagligen så får lita på att dem vet vad dem vill med mitt jobbande inom allt.
lååångt liv hör jag.tack det tackar jag för. ;)

jag har ej sålt så många av mina egen gjorda saker än men en dag så jag kan känna nu har vi betalt mer på skulderna vi har o dem pengar vi förlorat utgifter som det tyvärr är. :(
så har det varit i mång aår många säger men ska du ej sälja sakerna och göra något annat.
ja jag tänkte det senast för nån måand sen.då fick jag beviset jag ska gör adetta då kom en ny glöd.
då hade vi ej haft öppet på länge men så kändes det vi måste göra allt för att flytta.sen börjar det menn under tiden gör vi det bästa vi kan.

Anna vill jag ska hjälpa andra.hon hjälpte andra med så mkt som spå o ge rådgivning göra trollritualer mm för folk. som jag gör hon trodde på änglar jag vet dem finns.vi är väldigt lika hon och jag till utsenadet med om man tittar drag.
Morfar vill jag ska hjälpa andra med och jag ska synas o höras med.viktigt tydligen? :S
Mormor är där med och pushar på då o då.
Farmor o Farfar som var banrmoska och vetrinär där av gillar jg djur o respekterar dem jag älskar stora som små barn o vill hjälpa alla djur med.
farfar var skomakare han var händig kunde mkt som farmor hon redde sig själv hon.starka förebilder från både mor o fars sida. :)
mormor var en stark envis kvinna en vacker dam mysig o rar många barn..
morfar många barn men med två kvinnor vet ej hur många barn han ev fick med nya kvinnan eller inte
men jag tänker ej på det utan att han är här för mig nu. ;) han är en stark man som tog kort foton han var duktig och det känns som han kan så mkt inte bara detta med fotografera utan så mkt mer.
sen känner jag av mormors föräldrar med ibland.häftigt. :)
så jag har många med mig som vill jag dka vara kreativ o hjälpa andra

farmors största önskan var att jag skulle ha en keramik butik.och omge mig med djur. det vet jag hon vill.,ha massa barn. ;) hahah det vill nog mormor med.

har två st mjölkkannor från finland som jag hoppas kunna få hem hoppas någon kan fixa em dem till mig.
för dem är en del av henne.hon ville jag skulle ha något minne och dem vill jag ha.hade velat haft allt
kärrkannor tunnor eller vad dem heter.
då vi var i finland för att sälja pappas land för några år sen så fick jag se alla saker som jag såg farmor i hon var där.jag grät min kusin såg jag grät,lovade ta hand om kannorna åt mig som jag ej kunde ta med hem då.
för jag ej kunde ta med mig sakerna det var så tungt, för farmor ville jag skulle ha dem sakerna.då¨måste jag se till att jag får hem dem med.
hon vill ju bara att jag ska ha henne och mitt arv med mig i mitt liv.och då måsste väl någon kunna hjälpa mig få dessa kannor hem?
fyllde 30år förra året tänkte om någon kunde fixat dtta till mig så när jag fyllde år vart besvikelsen stor då jag ej fick em dessa kannor har fått vänta på dem sen 2008.

sjukt.
vissa av mina syskon har tom varit avisa för den rika kusinen har kannorna och hon får ej skciak dem tydligen heller för då blir någon sur?
menar hon stoppar ej kannorna med miljoner till mig utan dem är fyllda av farmors kärlek mer värt än miljonerna så att säga för mig!;)
ja jag är fittigt för folk är fittiga tillbaka.

kan man få hem mina kannor och måste jag ruinera mig för att själv åka o hämta dem med tår resorna och båt resan mm? :(

blir så ledsen när folk är som dem är.

skulle velat haft såna här sko former från farfars tid så jag hade kunnat gjort det han gjorde. ;) han vill ju jag ska göra skor.men dem finnes väl ej kvar heller. :( ska fråga släkt om dem vet något om det.

för jag såg en sån symaskin min farfar hade det pirrade till extra i mig då jag såg dem för det kändes jaa en sån använde farfar. ;)

eller gamla saker som att morfar hittar en bok från den tiden han dog som han antagligen läst igenom 40g nu
som jag ska göra om til bos.
såna saker det är meningen.

har varit med om så mkt såna saker mött folk och personer som jg lärt mig nåt av som dem oxå gjort från mig.
tacksamhet kan jag bara äga syns i mina ögon nu o tårar rullar ner för jag älsakr tillfälligheter som har något större bakom sig.

jag vill så mkt och hag brinner för så mkt med. ;)

så som sagt jag skulle tom kunna börja måla tavlor o rita och göra filmer och böcker
spela in meditationer och skriva böcker om fakta böcker om wicca mm andligehet mm.

skulle kunna även jobba som tatuerare.min kompis tjatar på mig att börja med det men det känns lite långt ifrån än han sa jag ska göra det när ska du börja då säger han varje gång.det är nästan samma tjat som mamma har när ska du skaffa barn då? :( lite jobbigt sorry men det är det.
jag erkänner ej att jag kan rita. ;) så det är där problemet ligger.jag erkänner ej det jag kan.
o barn det kommer det med. ;)

jag kan exvis bli en tatuererska som tatuerar in wicca tecken o samtidigt ger en reading. ;)
asg det ni deet hade varit något det.

har en plan på att öppna ett fik med butiken
en butiks del ska vara häxans hus.är namnet jag får till mig starkt
men häxansfik
där dska man kunna sitta fiak inte varje dag utann nång i veckan komma dit känna samhörighet med andra som är lika en själv
sitta tom och spå i kort och mm.

samtidigt vill jag starta en grupp där folk kommer för att träffas och för att fika och meditera mm.
likasinnade personer.

samt bjuda in folk som har seanser mm.

men pengar!är mitt hinder.

så tycker folk det är fel att ta betalt då man gör readingar
allt sånt i penga väg har gått till min butik för matrail el hyran.
det har varit en del för att det ska fungera.
så jag anser det ej är fel.

det är ej för min egen del utan för så mångas andras skull pengarna går åt då jag spår o ger  rådgivning.
sen får ju andra tycka exakt det dem tycker.


fick en förfrågan att jobba igen med det jag gjorde spålinje.
samtidigt vill jag öppna eget med nåt sånt.

behöver folk till det som är bra som ej som jag heller vill som jag känner bara jobba för att uttnyja andra o tjäna massa pengar utan verkligen vill hjälpa andra utan att det ska kosta en förmögenhet för den som vill ha hjälpen!
för man får tillbaka iallafall det man ger ut men det är fortfarande ett jobb men vem vill jobba hos mig då och för lite pengar?

för det blir ju inga saftiga löner på 10 tusen varje månad.

jag fick inget på linjen lönen allvarigt och det kostade massa för folk att ringa mig nej jag vill ej vara en del av det det kändes ej bra längre bara.
så tillbaka till sånt vill jag ej.

vill satsa själv på alla mina drömmar o planer.

jag är bara 30år ung och jag hinner väl än om ej världen slutar snurra vs innan. ;)

vill sjunga med.

ja jag vill så mkt.

se världen men samtidigt så ser jag redan världen eller har gjort det så mkt genom andra liv. ;)

pengar är ej allt men det underlättar.

kommer det en summa epngar till mig så skulle jag nog ej resa för dem säkerligen hade ju varit trevligt det men det är ej min första prioritering.

att leva ett liv som jag vill är viktigare.


nej nu åter till mitt igen.

ta vara om er dröm o var dne ni är.
ni räcker.
tiden räcker.


kramar och hennes gudomliga ljus er väg
Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar