onsdag 26 oktober 2011

Samhain..Lite tankar där.

måste bara skriva om bilden ikväll såg jag henne och pan jag har ej sett henne sådär tidigare så det var mäktigt.men jag kallar henne för crone eller tom hel.

det är den sista i den här Eran Pratar min vän korpoflight (sitter och tittar lite på you tube när jag skriver. så jag lyssnar nu på min vän raven.)
Så ja men det stämmer att det är den sista samhain i denna eran.
då mayakalndern tar slut på fredag och samhain börjar då.
känns lite kosntigt att något tar slut något börjar om och många är så rädda för denna dagen fortfarande.
och att många tror saker ska hända eller att det ska vara dåliga saker som sker då.
eller tom den 21 dec.då är det ju midvintersolståndet oxå strange det då ska ske saker då wiccan hjulet firar yule solens återkomst och livet åter vänder det ljusa.var bara en tanke där.
så vad häder då på fredag?
ingen vet.
kommer vi dö ingen vet.förändras vi eller vad sker ingen aning.
ör jag då orolig?
jag känner mig så levande är ej redo att dö påsåvis men lämnar gärna bakom mig ett liv för en annan början vad nu det betyder det får ni tänka ut själva.
det är rätt stort och speciellt att nu på fredag slutar kalnedern och så börjar samhain den sista för en era som hållit på så länge.
det kommer bli en sak för säkert intressant och spännade.
den som lever får se som man sgäer. ;)
vet en sak att den kommer vara så kraftfull för jag kände redan idag då jag firade denna högtiden vi tjuvade lite för hon kan ej vara här i helgen med mig så vi gjorde detta idag/ikväll det var helt underbart synd vi ej kunde fått några timmar till. :) hehehe
så med en god vän firade vi detta gemensamt läs gärna en häxas dagbok så ni förstår lite vad ni gjorde mm. =)
men en sak tror jag tom min vän håller med om det är att det kändes bara så starkt och magin alla energier som var där var så kraftfulla.
vi kände massa som var här för vår skull,då vi åt middag det var som en gala middag nobel middag sånt kände jag igen underbart. :D så tack alla som var här för att fira denna högtiden igen med mig.

hoppas det kommer fler såna tillfällen.

Så att jag kände av detta redan idag/ikväll så häftigt.så vad kommer jag då inte känna på fredag eller under helgen?

så ta vara om er på samhain och era nära och kära.

ljus och all min kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar