tisdag 18 oktober 2011

Skuggtiden!

Mörker tid mörker frid skugge tid skugge frid
mörker skuggans tid mörkerns frid lugne frid lugne tid mörkerstrid i
ingen tid att agera utan ta det lite lugnt agera snart och låt allt ha sin gång snart börjar allt om
vi har mörker och kylan som biter tag och mörkret åter oss låter oss beskåda vår mörkare sida saker som vi behöver rensa och bli av med
det vi ska lämna bakom oss för inre frid och våra inre strid
vi får hälsningar från gudar gudinnor och släkt vänner och familj som nu spec nu besök oss
för att slöjan är nu så tunn som visar det den döljt för oss en stund
då vi ej sett så klart som vi ser nu
vi ser mer i våra drömmar även nu
och ser mer saker om framtiden som komma skall
ser även in i korten för svar
som visar det som visas skall visar det som synas bör är denna tiden om nu
dem kommer och hälsar på nu när skuggetiden mörkertid mörker som ger frid kommer i stundandet
då dem kommer ur skuggorna
dem som kommer för oss som kommer för vår skull
igen för att ge oss en hälsning att nya tider väntar och något ska lämnas bakom en dem tar med sig det ni ej vill och behöver ha kvar
är det en gudinna eller en gud eller någon från din familj som kommer som tar det du frivilligt lämnar
något du ej behöver och vill ha kvar då nya tider fröjdas
och växer nya tider som väntar på en
skugge tid skugge frid
då alla stora beslut väntar då nya tider börjar igen efter skugge tid mörker tid
den tid då man ska söka extra beskydd
går mot ljusare tider igen till allt börjar leva igen
nu somnar allt in igen för att gå i frid under frosten
som nu kommer igen som låter allt somna in igen
som det alltid varit alltid kommer vara
så vi möter mörkret med att
man tänder ljus för ljusen är det som skrämmer bort det
som är mörkare än från skuggan kommen
det som vi vil skrämma bort för ljus biter på dem som ej ljuset tål
i från sjölans som fladdrar till kommer vår familj in till oss igen
besöker oss denna mörka årstid bjuder till festlighet
och skålar skrattar påminner om livet är skört samt en gåva
påminner om minnen så goa och sköra
för minnen är allt vi nu har mina kära som jag värdesätter så högt
dem som kom för din skull igen
dem ger oss sin kärlek och vänskap igen dessa tider ses vi åter igen
då svunnen tid tas igen åter igen
skuggefrid skugge tid mörkerns tid och frid
vi ses igen vänner och familj som går hem igen
dem tar ej med kärleken den lämnas kvar hos oss
och minnen om en festlig lång gemensam natt
tillsammans igen till låns den var för en stund var det som förr igen
men vi hör ihop och är ju alltid tillsammans
men tills nästa gång vi ses igen
hemma hos mig där det är fest där vi lämnar dåliga saker bakom oss
och ser fram emot ett nytt kapitel
pratar om hopp och nya tider
som livet går runt runt igen i häxan hjulspår
och häxans väg vi men självklara steg vandra på
må det vara skugg tid och mörker tid men det ger mig inre frid
jag vet att något gammalt måste dö
och något jag gärna lämnar ifrån mig och börjar om igen
den som kommer till mig i mörkrets tid
 som tar med mig det jag ej behöver mer
 jag lämnar gärna gammalt bakom mig
 för att kunna börja om igen med nya bättre tider som väntar på en
nya äventyr för mig som väntar där på mig s
så skuggtid kära vän du är välkommen
att ta bort min negativitet och ta även bort mig trötthet
för att ge mig styrka och hälsa ta dåliga saker med dig när du går igen
tar för denna lärotiden den tog en hel del gammalt med sig
och jag ger det frivilligt tillbaka igen
tack för lärdommen igen min vän
så kära skuggtid jag lämnar dig nu bakom mig för att se frammåt igen
med förnyad kraft och förnyad hälsa och ny styrka och självförtroende
tack för allt och denna tiden min kära vän tills vi ses igen
selene den vita gudinnan mångudinnan
som fortsätter skriva prata sjunga skratta skina som den stjärnan av ljus hon kom ifrån
så all min kärlek till er denna skuggtid jag nu lämnar bakom mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar