onsdag 17 augusti 2011

Att följa en väg som är fel!




Att däremot följa den väg som är rätt är ej kanske så självklar pga vad man har med sig i sin ryggsäck.
men man känner om  ma är sig själv sann och om man är på rätt väg i hjärtat och magen.
livet är ej lätt men det ska levas till fullo för att lära oss saker och ting.
att veta man går rätt så ska man följa den tills man vet om man var rätt eller på fel väg då kan man välja om.
inget är rätt eller fel bara den egnas känsla som säger fortsätt våga var den du är var här och nu.så känner jag med mitt val min tro min väg min livsväg.
det är min väg att gå bara min!
Selene



att följa en väg som är fel!
Det har väl alla gjort!
men hur vet man man hittat hem?
det vet man man känner sig då fulländad.

Alla gör vi fel samt misstag!
agerar dumt av rädslor ilska hat mm.men det kommer ju ifrån något från början gå dit lös det och gå vidare är ett råd.
förlåt och läk lev det liv du vill med ärlighet och sanning mot den du är.

Men vi lär oss av det vi gör,gör offast om det igen det gör vi med!
tills vi lär oss liv efter liv om det behövs med.
men vi lär oss på vägen oavsett hur lång tid det tar.för andra tar det lite längre tid är oxå en sanning.

speglar är vänner vi har i vår värld för att lära oss av.

Såra vänner och systrar är förbjudet att göra anser jag där går en klar gräns som är hårfin.
det gör man ej för att själv nå en topp eller för att själv synas eller för att man mår bra av det vilken bra energi är det av  att såra en annan själ?
spec om det är någon man ser upp till gillar samt respekterar mm.
man gör det bara inte!
tänker jag om syster skap det är något som varar förevigt.

sen finnes det dom som är så vilse och rädda arga på allt och alla.
gnällare mm.
dem påverkar oss mer än vi tror och vet.för vi tillåter dem det.
dem har poäng men vad döljer sig bakom dem orden må tro och dennes sett att agera må tro?
är det bra eller dåligt? se upp bli ej dennes leksak.

att följa någon person som ej mår bra i blindo att till och med gå över gränser det är inte ok heller.
har blivit styrd av många personer i mitt liv och jag skulle ej sjunka så lågt att styra över andra.fasten jag blviit styrd har jag ej deet behovet att styra andra
, visst enkelt att kunna göra så för ens egna behov men så fel så fel.
har en grupp med många goa personer vi har vänskap och syster skap där.
det känns jätte härligt att vi har detta trots ej alla skriver där så är dem där.nång kommer en tumme upp då vet man jaha dem var nog där trots allt. ;) <3
att vi har en sån fin gemenskap grup är för vi har regler,det är bra med regler och ordning och reda är jag en dålig person som vill andra väl med dessa regler jag satt som gruppens skapare jisses vilka ord man fått höra,från dem som stör jag skapade det deet låter som något annat i mina öron det.

regler behlvs dem ska väl följas och är dem dessutom gjorda av kärlek är det då så fel?
de beror väl på men mina regler är det och jag kan bara skriva från mitt hjärta.
det gör mig ledsen det ej passar alla men det är väl så då med det.

Allt ni gör kan få konsekvenser så är det med allt.
man kan ej veta hur andra ska reagera men ibland kan man känna på sig det.
jag visste att en person i min närhet skulle göra som denne gjorde. jag är medial det är ibland en förbannelse samt gåva att vara detta. :)
för det var ej pga mig det hände utan för denna själv är så osäker och går på fel väg och mår där i sin ensamhet rätt så dåligt,är nog rädd,aningen förvirrad.

jag är ingen spec att säga något alls men säger det ibland rinner bägaren över när man ser så mycket runt omkring mig.

personer som ej vet vad dem ska göra som är så osäkra vågar ej göra egna val och ta ev konsekvenser är det ej det men lär sig av?

alla har olika mognads grad i livet vissa beter sig för mig helt som ett barn.
oxå för dem är det!
åödern har ingen betydelse vi alla beter oss mer eller mindre som barn pga dem roller vi spelar då vi umågs med föräldrar exvis. ;) ni känner igen detta tror jag på.

Bra att alla är olika och olika personligheter och att vi kan därefter olika saker.
och vissa är så himmlans duktiga där ute! ;) det beundrar jag att vissa tror dem är något dem ej ens är i närheten av att bli ens någonsin.vilken fantasi bra att ha barnasinnet kvar ändå det tycker jag med härligt att ej ta ansvar att fantisera bort saker som gör ont i det hemska livet. eller?
skönt nu slipper jag ta ansvar mot mig själv och andra vad blir då konsekvensen av ens agerande? dåligt i slut ändan lika bra att ta tag i det som är livet och inte bara skita i det.rent ut sagt.

om man går på gudinnans väg eller wiccans väg eller som häxa så ska man förtjäna det inte smutsa ner andra på sin väg som går på samma stig?
det ger inte dig plus poäng av gudinnan eller guden.
det är ingen lek man utför magi ritualer
mm som ska ge er välstånd makt mm.
det enda ni har makt över är era val och liv i den mån det går.
gör man en rital åt en annan bör man fråga om man får man kan ej tvinga någon till något eller göra någon illa magins regler.

allt man gör får man tillbaka ger man får man det man ger av tillbaka så jag ska ej dömma någon det har jag ej någon rätt till.
men att låta andra säga hur ni ska göra må mm.är det rätt?
har ni ej en egen hjärna kropp som fungerar så ni kan göra era val och lära er av ev misstag undrar då jag?

när ni själva är gudinna som ska lysa för henne och andras skull?

Så snälla välj med hjärtat låt ingen annan tala om för er hur ni ska göra eller behandla andra ,behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Har ni er egna tro go for it kör på det var den ni är vad är fel vad är rätt bullshit det finns inget sånt samt himmel eller helvete.vi är där redan.
vi blir ej straffade bara man själv som gör det och det mina kära läsare är tungt det att ta tag i då man dör.

vilken tro är rätt vilken är fel vilken har syndat mest vem har tagit mest liv?ingen är perfeckt men ska man hålla på med sån statistik så ligger ingen bra till.
då finnes det ingen tro som ni kan dessvärre följa.

att det är förbjudet att vara någon än den man är har ingen rätten till att säga.
vare sig man gör något i gudsnamn eller en gudinnans det är beroende vad man gör som bestämmer om det var bra eller dåligt kanske.

är man vilse om man följer sin tro eller kommer man brinna i helvetet för saker man gör?
helvete finns inom oss det finnes på jorden här och nu du dömmer dig själv hur du levt det är staffet det är helvetet isåfall.
man är ej vilse om man känner sig hemma och det ger en något då är det rätt.
men finner man något annat måste man ge det en chans med anser jag.
så håll ej så hårt fast vi din tro eller dina ägodelar heller allt det kan tas ifrån en så lätt så lätt.


Att följa en annan för man är ensam är sällan rätt val!då drog man nog till sig den personen av fel anledning från början kan jag se det som.
kanske man ska vara ensam än vara ensam med dem man har omkring sig om man känner sig ensam då med?


att välja vara med någon för man vill ej vara själv i kärlekens namn är alltid fel.

Att trycka ner en annan är fel val och fel att göra! man kan ej äga en annan person ens ett djur ,växt den är alltid sin egen.
men man kan rå om och bry sig vårda men med måtta kanske är bäst.
för håller man för hårt går man ju miste om det det handlar om att vara lagom i allt vad det gäller i livet.
att göra andra illa
det mår man sällan bättre av och det kommer och biter dig i rumpan en dag.och det gör då ont i dig som det gjorde i den du tryckte ner.

för allt man gör kommer en åter kommer till en åter tre gånger om.
det vet vi alla.det kan ingen missat.

nu är det nya tider som väntar oss alla!
vi kommer bli mer upplyftade mer öppna mer kloka mm.
undrar då det? :S
vissa beter sig väldigt strange så jag underar då det om det gäller alla för vissa är inte värda det så som dem agerar av ondo och ilska men det är jag som tänker så.
är dem värd att bli upplyst om man i sin själ är ond?hmmm?

det jag nu kan göra är att se fram emot den nya tiden i allfall och se med spänning hur framtiden kommer se ut.om folk kan ändras växa mm.
vilket jag har svårt att tro alla kommer ta del av dvs få del av är nog rätt ord.

vad är oförlåtet vart går gränsen?
såra vid kött och blod eller per handling eller ord?
vet ej vet det gör ont vad det än är för sett och att det sällan kan vara ljus själar som gör sådant.
ofast svarta eller dem gråa vända kappan efter vinden är ofast gråa.

men just nu det jag håller på med
är att jag klipper bort rensar och tar bort går vidare
lämnar saker bakom mig.
lämnar personer bakom mig oxå

för min skull.
är jag inget mer än en vän som blev till en ovän så låt det vara så.
som du/ni nu ser mig.

man kan ej ändra andra oavsett om det är väl menat så är det deras val om att ändra förändras utvecklas.
trist det tar sån tid för vissa bara.

att se dem dem är och vad dem kan göra så väljer dem att vara gråasjälar och välja av det inte av kärlek och ljus! att vara lju själar det är så tråkigt men det är ju deras livsväg det att vandra på som jag går på min.

nu slipper du/ni oroa dig för mig ta min kraft ,energi finnas i min värld hoppas du/ni över lever utan det nu då.
för den glädjen behåller jag för mig själv att jag ger av mig till dem som är mig nära resten som sviker mm kan kvitta.farval amigos.

Ljus Selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar