onsdag 10 augusti 2011

motionera mera


så ser skogen ut i min hemby magisk hittade bilden på näötet det är inte jag som tagit kortet men det liknade min älskade skog där hemma. <3

motion
mest promenader i skog och stigar asfallt ja grus mm. :) med min vän som följeslagare
så är det för mig mitt liv började om för nån månad sen det bästa som hänt mig helt klart då det började med att då det kom in en lurvig sak nja lurvig är ej rätt ord men vit med prickar kanske då mjuk päls svans underbar varelse. ;) <3
ni kan se kort på han i min andra blogg. ;)

nu så ska man ut och rasta han men jag har tur han hatar nämligen
*Regn
*blåsten/samt vinden
*kylan

så jag behöver ej springa som en tok denna hunden är nöjd med vad vi gör för vi gör nog det mesta ihop.

det bästa som finns är att
*åka bil
*heala matte
*sova hos matte
*hänga med matte
*matte
*en katt vid namn myran som bästis
*husse
*katter
*lek och bus
*allt allt allt som har med matte att göra med helt enkelt ;)

så om det är dåligt väder vill han stanna hemma helst?

men ut ska vi för det säger jag vi väntar då det lättar ibland eller så då drar vi iväg på äventyr kommer regnet så väntar vi i skogen under träden eller springer hemmåt eller går skönt det med man får ju vackert hår i reng sägs det undrar gäller detta pälsen på hunden med? :P

men min vän är nöjd dem dagar vi går kortare bitar men motion det får jag för det blir massa lek jisses men skoj det har vi. ;)

vi aktiverar oss på detta viset
*olika hundleksaker
*olika lekar
*olika tränings former
*promenader
*sök
*kurra gömma
*simma
*balans
mm mm mm mm mm
*åka bil räknas med för han är så nöjd att få åka bil
*vardagslydnad
*drag lekar
*leka med barn eller andra hundar i ALLA storlekar
*pussa folk jajamensan detta är en aktivetet han gillar göra andra glada
*ge healing och komunicera med matte berätta saker för henne (han är smart jag lovar er en gammal själ som matte ;) hehe.)

min vän är min bästa vän på många sett men min bästa vän är min svarta katt så dem delar inte platsen utan det är min svarta katt som är min bästa vän. sen kommer alla på samma plats av min djur har ju ett zoo. ;)

han healar mig som min katt, berättar saker som min katt dem tom delar mumsbitar som dem får extra.

men motions biten den delar jag bara med min hund och anamcara.
idag träffade vi på en kvinna som gillar just den rasen hon hade haft en likadan så det var trevligt att få råd hon vart så kär så kär.:) men det blir ju alla.
så motion det får vi gott om här numera
tom när jag tränar hemma så hejar hunden på hahaha han skulle nig önska han kunde vara med men istället lämnar han ej min sida utan hejar på så jag gjorde rätt som skaffade en hund som är fisk som är nummer ett i nummerlogin det passar med min livsväg 5 så bra så. :)


tur min anam cara med är nummer 1. :)

men mer motion blir det för min del än innan.då jag satt en hel del i jobbet men nu så åker jag med min hund till folk och gör readings mm.
älskar mitt liv.

var till mitt ställe jag har i naturen en bit bort där finns en lite plats att grilla på sitta vid. mysigt att gå dit.
det är som en liten dal när man går där på stigen.

underbart att vandra ute man möter oxå trevliga folk sin väg samt djur.ingen dag är den andra lik man åker till nya ställen mm underbart jätte skoj. men
ingen svamp denna gången då vi var ute idag det har jag plockat en hel del av dem senaste gångerna ska ut snart igen.
jag utnyttjar verkligen naturens resurser så mycket jag kan
skördar hemma med det jag kan. :)

nya äventyr runt hörnet
får se vad som händer i morgon.
för nya äventyr väntar då.

Ljus och min kärlek er väg

selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar