måndag 29 augusti 2011

Tankar!

Har nyligen blivit jätte sårad av min syster!
Vet ej hur jag ska förklara att det hon sa då hon var på fyllan gjorde ont i mig.
Det känns verkligen.
Hur kan en person ta ansvar för något den gjort i fyllan tänker jag?
Men det var hennes ord hennes sett det var hon oavsett om det var spriten?

Sen nyligen åkte hon på en resa till släkten hennes.
Därifrån ringer den hon besökte,frågar vad ser du om hennes resa? (jag såg hon var trött stressad då hon gick på semester,innan hon åkte dit kändes hon blir sjuk.jag pratar ej om sjukdommar och spec inte har jag den ärtten att säga höre du du du blir sjuk så åk inte.hon är vuxen känner hon sig ej pigg så åker man ej tänker jag. jag såg kände på henne hon kanske ska tat lugnare för det finns en riskt hon försöker hinna så mkt som möjligt och blir då lätt sjuk exakt som jag blir vi är känsliga.men jag är oxå så pass medial jag vet hon ej hade lyssnat på mig att kanske skjuta på resorna hennes.,jag bär ej ansvaret för hon blev sjuk.)
jag sa det ser ut som hon haft det skoj då börjar kvinnan i luren protestera har du ej hört eller såg du ej hon har blivit jätte sjuk jag som trodde DU kunde känna sånt?som det var JAG mitt ansvar? :S
Jag sa då jag ser hon har visst haft det skoj och hon behövde komma dit ni får helt enkelt ta hand om henne hon var lite stressad och det gör henne gott om ni tar hand om henne hon måste få vila kan ni göra det för henne?Det lovade kvinnan.
Så hon trodde väl jag skulle ta åt mig erkänna saker jag ej ska ta ansvar för kändes som hon försökte få mig känna skuld.
Det tänker jag då inte känna.

så jag vill gärna säga detta till henne att det hon sa i fyllan och att hennes släktning ringde mig var droppen över vägaren hur jag tolerarar att bli behandlad.men jag vet det vi redan byggt upp kommer hon då kasta bort det känns som det kvittar i såfall om hon nu gör det.
Är jag ej värd mer så är hon ett barn kanske därför så många tar avstånd ja nu var jag elak det struntar jag i.
för hela tiden testar hon mig vad ser du om det vad känner du om detta vad kommer ske då? (jobbigt jag är medial men ingens personliga medial nicke dicke docka som ska säga allt och inget få av nej nej det kan jag ej acceptera.)
Jag har gett henne bevis hela tiden men jag känner mig bara tom uttnytjad om hon hade visat sig glad att hon uppskattar min tid eller tom gett mig en peng jaaaa faktsikt så hade jag ej kännt mig så uttnyttjad som jag gör och tom sårad att hon säger såna elaka saker om mig på fyllan sen att hon oxå får en kvinna sin släkting ringa mig och försöker få mig ta asnvar för det skulle ju vara mitt fel hon vart sjuk på resan? :S

Ibland känns det som man är så långt ifrån ens systrar så det finns inte i min värld!?varför föds man till en familj man ej känner kärlek ifrån eller accepstans ifrån eller ens vänskap ifrån?
Varför föds man bland fiender.
eller energi tjuvar elleer bland själsmotståndare ens?

Antar mitt hjärta alltid kommer blöda för hon kan ej be om ursäkt.
Även andra i min familj som det är så här med.
så jag får läka mitt hjärta så gott jag kan själv genom att ha avstånd till dessa personer för dem förnyar bara smärtan hela tiden.whats the point liksom att få mer smärta att bära på?
tillslut nång läker det eller så kommer jag till andra sidan och får genom gå coocing helt enkelt.

Vi vet ej när det är dags att gå till andra sidan men det jag vill säga är att man borde tänka lite vad man säger hur man beter sig.rätt natruligt eller hur?
Det man ger får man oxå tillbaka.

Även om det är ens familj eller vänner eller släkt kompisar från jobbet.
Så har ingen rättigheten att göra dig illa på något sett och man ska ej ta allt ,acceptera allt.

Jag har gjort det så länge och tom gått vidare men ett litet ord att dem ångrar sig har man ej fått.
FÖRLÅT!
det kommer en dag då dem får stå där då dem dör,då dem får ta ansvar för allt dem gjort,säg exvis mig.
När den dagen kommer måste jag förlåta dem då? för det känns ej rätt samtidigt som jag vet dem straffar sig själva sen.det räcker för mig.
jag har på så sett förlåtit dem redan men ni kommer hit emn ej längre dvs jag håller avstånd från och med nu.
så då det känns som dem kan väl få straffa sig för det dem gjort ,den dagen när den kommer så jag undrar om det gör lika ont i dem som det gjort i mig?
för man får väl tillbaka det man gjort andra antar jag? och tre gånger om den smärtan tom?
undrar om dem orkar med det för det finns ej ord vad dem sagt gjort (dem som sårat mig gjort mig illa)
då jag undrar kommer dem klara av den smärtan?
inte mitt att oroa mig för men ni ser jag gör det.
jag är den jag är det kanske ej passar andra men det ger dem ej rätten att mig behandla illa
vill ej ändra mig vill vara den jag är för det har en anledning som allt annat.
Jag är stolt att vara kvinnan jag är. :) <3
kärlek er väg



För vissa är jag en sann vacker söt ängel som kom för att hjälpa andra vissa ser mina vingar ser min själ ser vem jag igentligen är
för andra är jag den lilla flickan som ej får växa upp som ej duger till någon ting som ingenting är värt
för mig är jag en ängel som vuxit upp med elände och smärta och erfarenheter som räcker långt ,som har levt och sett massor som är trött men fortsätter gå frammåt fraååmåt på sin livsväg som den häxan hon blivit formad till att vara den starka kloka hon nu väjer att vara hon som kommer med månen och kommer med styrkan ,ljuset och solen hon som hjälper andra på sin väg för  det är då hon läker och växer vidare och hon omvandlar energin till något bra det som hänt har hänt men pga det kan hon hjälpa andra med det så omvandlar det som ej var bra till något bra bättre än bäst.
jag hoppas mer ska se den sanna jag som jag hela tiden varit.
som bara varit försvunnet ett tag som ett litet lite andetag under unga år av mitt liv var hon däri någonstanns
tills jag vunnit modet att hitta henne igen vilket jag nu gjort hon är nu nyfunnen igen modet min vän
modet att stå på sig våga gå sin väg våga vara den just man är.
whitegoddess raven angel who came with sun denna där som jag är.


Ibland känns det som man ej kan andas som man ska lägga sig ner bara på marken och typ försvinna för man har och haft sår (en del sår är läkta även om man ej fått ett förlåt så har man på nåt sett tagit sig vidare med att ej behandla varandra illa och byggt upp det oxå läkt såren ihop för det kan man med läka ihop ,läkas ihop..)För man haft så ont av andra ord sett ageranden.

Man kan bara ta ansvar för vad man känner själv och vad man gör,har gjort.
Det som kanske ej gör ont i andra gör kanske ont i mig.
tänk en gång extra vad du säger skriver gör för det kan såra andra väldigt hårt.

det känns ej skoj att ej någonsin blivit accepterad av min syster systrar vänner eller familj kompissar mm.
oavsett om jag var ett barn eller tonåring eller ung vuxen eller vuxen så har hon/någon/dem alltid sårat mig.
och det värsta är väl jag tillåter henne/dem komma åt mig.
jag blir mest arg på mig själv.
Men jag vet hon/dom mår dåligare än vad jag mått,jag vet och känner på nåt vis antigen måste jag acceptera hon/dem är som hon/dom är tänker ej vad hon/dom gör säger.
men det finns en dag då dt är nog det med allt ska man ej acceptera.

för jag vet när andra ser ner på dig så ser dem ner på sisg själva.
om de pratar illa om dig så är det för du har något dem berundrar i hemtlighet.

jag får se dem som sårat mig att dem är som sandpapper dem må riva upp mig medans dem slipar mig så blir jag slät och fin och dem blir sen värdelösa.


men mitt hjärta är i allafall slätt och fint av alla som slipat det kanske något förstenad men slät och fint!




Häxans vandring i livets väg
regnet sköljer bort min smärta jag renar mig från dem minnen som jag bärt med mig även om det blir ända hem jag bär dem till
men jag  väljer att släppa smärtan och minnena ,jag släpper dem med regnet att få försvinna så vattnet det heliga kan läka mina sår dem skapat skrapat inom mig och i mitt hjärta
en dag är jag hel igen det tar tid men det är något värt att kämpa för
,vi är alla här för att lära även av den smärtan vi får bära
för dem som sårat mig må ha slipat mig men en dag är dem värdelösa
jag förlåter alla er som gjort mig illa ni får ta ert ansvar sen när ni dör
det räcker för mig
regnet sköljer bort sånt jag ej vill ha kvar mer
tar energin och gör något fint av den
hon tar emot min smärta och mina tårar och minnen
moder jord ditt allt ner rinner och ner till henne i sitt inre där allt växer och försvinner
ett litet frö där tvinner sig uppåt i en kamp och växer sig starkt och vinner sig opp
när det kom ut i solen  som ger en livet åter och blommar där i allt det dåliga försvinner
för ljuset alltid vinner och kommer åter igen som livet gör
det är vår styrka i oss kvinner
vi häxor klokor som gör oss av med saker samt smärta som får dem att försvinna
men inom oss en stor kamp vi vinner
vi vet allt vi ger ut får vi tillbaka
allt vi tänker kommer oss tillbaka
allt vi gör påverkar oss och kommer åter igen
vi använder energin till annat
vi renar våra sår vi läker
vi går i naturen och hittar styrka och
moder jord hon finns där och ger oss liv
då vi tar våra kliv ut i denna världen
där allt råder som kaos och kärlek
livet är en lek
vi lär oss
vi får känna
vi får
vi ger
vi är
hennes avbild
hans avbild
vi är föreviga
vi tar och vi ger tillbaka
vi förlåter vi gråter
vi är ledsna som glada
vi har liv
då vi tar dessa kliv i våran värld vi lär oss mer och mer
för vi är aldrig fullärda fasten vi är fulländade så finnes det mer att lära
vi förnekar ej dem vi är vad vi kom för
för det är att förneka den man är på sin livsväg
alla går på sin väg
alla tar vi kliv i våra liv på våra vägar
vi ber om hjälp och får den
vi är aldrig ensamma vi har alltid sällskap
vi ber att få läkas och vi gör det vi helas vi läker vi växer
jag läker när jag skriver när jag hjälper andra
jag läker med hjälp av mina gudinnor och gudar och moder jord
fader himmel
jag låter regnet rena mig och min trötta gamla själ
jag låter solen strålar ge mig liv som den blomma jag är av ljus kommen
jag tar jordens krafter så jag orkar ta dessa kliv i mitt liv
jag låter luften och vinden föra mig fram när jag ej orkar gå mer
jag låter månen ge mig förnyad kraft
och jag låter stjärnorna lysa över mig så jag aldrig ger upp mina drömmar för dem lyser på mig och ger mig hopp igen
jag låter ljuset blandas med jordens kraft så den ger denna blomman liv
tills jag drar tillbaka mina rötter och inte orkar mer och blir ett för som kommer igen i sinom tid
åter igen som denna häxa som tar häxans kliv i den eviga flödet av liv
Selene Mångudinnan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar