fredag 19 augusti 2011

Vardagen!


ibland kan vardagen kännas mörk och lång spec då man går åt en mörkare årstid igen
och det kan kännas jobbigt att resa sig upp igen spec från sitt mörker för välbekant som det heter är ju att man vet ju vad man har men ej vad man får
man väljer vara ett offer ha sin ofterkofta på sig men som med jorden går runt solen eller tvårtom så kommer alltid solen igen efter regnet och då man är nerei botten försöka att det då
gäller att se ljus glimtarna dem där fyren som lyser upp ens väg en vän som tänder ett ljus för din skull som leder dig rätt igen då du känner dig vilsen eller tom rädd
en vän som kom in då resten av världen gick ut
en vän som gör att man hittar hem
en vän som kom med ljuset som kom med mörkret och balansen mellan dem
en vän som gör du hittar den rätta vägen ut från det dåliga igen
en vän som finns som ej sviker och lämnar dig ensammen oavsett vad som händer
ibland kan man få känna sig ensammen men man vet i hjärtat man inte är det
man har personer som tittar till en som finns där alltid
man har skydds änglar och andeväsen omkring sig oavsett om man ser känner dem är dem alltid där ibland kan man ha turen att få se och känna dem
dem stunder som är finast är dem när man känner nere men så gör någon att det ändras på en sek
det är vänskap det
och det är sant att med en och en annan god vän orkar man allt men ensam är  ändå stark
var den speciella person ni är och själ ni är som kom för att tindra och lysa upp för andra fortsätt med det
Selene

vardagen
det ser ut att jag ska ha en hel del att fixa med nu denna hösten ja det är höst redan känns det som.

ska gå lite kurser med ska bli skoj måste göra något så får man se vad jag mer kommer jobba med.

jag skulle vilja göra så mycket mer men det märks.

jag är redo för hösten.

jag hoppas den blir så bra som jag känner den ska bli. :)

nya äventyr väntar där.

jag vet och åter igen hoppas den blir och är bra.

klart det finns en oro.
men allt löser sig känslan som jag alltid haft i livet.

tänk om jag följt andras ord då hade jag ej
*haft butiken
*haft huset och flyttat hit
*kommit så långt med mig själv heller
*skaffat hunden eller några andra djur heller
*tatuerat mig
*klippt mitt hår jag hade jätte långt hår ;) fast det gjorde jag pga det ej mådde så bra
*hade jag nog ej testat på saker
*gått utbildningar som förde mig längre på den här vägen med medialitet spå mm
*hade haft kontakt med vissa
*lärt känna eller ens mindre träffat underbara personer för internet är ju farligt ;) hehe
*haft underbara minnen
*jobbat där jag jobbat och lärt mig saker pga det jobbet med

tänk vad man missat om man ej gått på sin väg följt sitt hjärta och sin känsla ;)


kram ljus kärlek

Selene Mångudinnan

2 kommentarer:

  1. Det krävs mod och styrka att följa sitt hjärta, vännen och ibland kan vägen kännas ensam och tuff när människor som själva inte har modet att göra detsamma motarbetar en eller till och med vänder en ryggen.
    Önskar dig ljus och kärlek på din fortsatta väg, du starka kvinna...:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. tackar så himlans mycket jag känner mig ej så stark alltid.men med en och en annan god vän vid min sida klarar jag nog en hel del. ;)
    kramar på dig <3 selene who flyes on her own wings now

    SvaraRadera