torsdag 11 augusti 2011

Herr skata tittar förbi!



när jag satt ute och pysslade skrev om detta i häxans dagbok nyligen. så såg jag herr skata igen det var ett tag sedan min vän hälsade på! ;)

Han fick lov att äta plommonen som fallit ner på marken. :) BARA!

gjorde en överenskommelse med djuren här jag bor i år att dem fick lämna dem ifred samt äpplena tror ej mina ögon men dem fick ju det såklart! ;) jag själv som tvivlar jag ej kan kommuncera med djur men det kan ju strunta i att lyssna på en med. :)

visst jag kan gott dela med mig men dem kan gott äta dem från marken och dem jag slänger på komposten överst dem är fina dem med.

Min fina skata vad han ger mig ro den fågeln.

Har haft så många besökare här i sommar som är så fina att se åter igen så många nya bekantskaper med.
samt fjärilar nyckelpigor och andra fåglar som koltrasten och kråkor och skator vackra fjärilar i olika färger likaså
igelkotten mamman med barnen dem bor kvar häromdagen skrek någon av dem efter mat dem vet vart det finns att hämta bara ropa så kommer jag! ;) hahahaha
ungefär.

sommren håller på att ta slut känns det som nu
gula löv tittar fram
färgerna börjar titta fram med hösten färger vackert.

längtat lite men även med vedmod jag inte vill sommaren ska vara så kort.
kom fram till att jag gillar vintern med nu när jag har hund för då får han hjälpa mig släpa bort snö jag skottar på något han får dra bort sen. skönt slipper ha 4m höga snö högar som ser ut man kommer från en igolo för huset försvann. ;) asg
hunden får hjälpa mig som ej kan göra allt själv.
det är ej fel utan det vet jag han gör så gärna även min anam cara gör det han kan. :)

oxå med vedmod jag ej ser fram emot vintern för att det är så kallt.
men på sommaren är det för varmt istället! ;) aldrig lagom.

och för jag ej får träffa mina vänner på länge. det är det jobbigaste med att det blir höst mer för varje dag
inte se herr skata mer eller hans fru. :/

nja känns inte så bra det.
kanske dem vill flytta hem till mig istället?
menar har haft en nyckelpiga som husdjur i några års tid som var antställd att äta så mycket små saker från blommorna tills den ej orkade mer och sa upp sig själv.
så den gjorde det.
var anställd här länge den sov inte den skötte växterna min lilla fe röd svart vacker och grann. :)
hon sa hon skulle vidare hon flög sedan sin väg.
tror hon kom och hälsade på eller för att säga farvö för jag vet hon kom igen ett slag.
min lilla vän.

så ja man ska älska alla högtiderna och djur och insekter.
dem kommer med vänskap kärlek och budskap.

min nässelfjäril kom förbi idag med samt en gul citron fjäril
dem sa väl det ej var höst än!;)
och nässelfjärilen satte sig otroligt nog på min solur
där den satt var i nordost så där kommer något ifrån till mig på min väg spännande kan ej vänta och se vad som kommer o väntar! :)

herr skata min lilla skata
som hälsar på som påminner som säger farväl men vi ses omkring och vi ses igen.
lämnar en fjäder penna som present åter igen ta hand om den min älskade vän håll i den hårt och så ses vi snart igen,när du vill glöm ej mig nu.farväl herr skata vi ses igen min vän jag ska ha fjädern som påminner om dig min vän som påminner om vår vänskap så fin om det du sagt och gett mig.tack min vän vi ses åter igen.

Magiska under blixtrar och dunder
säger denna häxdamen och försvinner igen
Er vän syster
Selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar